Znajdź kurs, studia, szkolenie

Próbny egzamin gimnazjalny 2012/2013. Odpowiedzi i arkusze z matematyki i przedmiotów przyrodniczych

ep, CKE
14.11.2012 , aktualizacja: 22.11.2012 15:01
A A A Drukuj
Egzamin gimnazjalny 2014

Egzamin gimnazjalny 2014 (Fot. Agnieszka Sadowska / Agencja Gazeta)

Dziś drugi dzień zmagań uczniów klas trzecich z próbnym egzaminem gimnazjalnym. Gimnazjaliści sprawdzili swoją wiedzę z części matematyczno-przyrodniczej. Publikujemy klucze odpowiedzi i arkusze do próbnego egzaminu gimnazjalnego.
Próbny egzamin gimnazjalny nazywany również przez CKE diagnozą wiadomości i umiejętności rozpoczął się dzisiaj o godzinie 9.00. Najpierw uczniowie napisali 60-minutowy egzamin z przedmiotów przyrodniczych, czyli biologii, chemii, fizyki i geografii. Po przerwie gimnazjaliści zasiedli do testu z matematyki.


Klucze odpowiedzi i arkusze publikujemy w serwisie Edulandia.pl:
- języki angielski, poziom podstawowy - arkusze i odpowiedzi
- języki angielski, poziom rozszerzony - arkusze i odpowiedzi
- języki niemiecki, poziom podstawowy - arkusze i odpowiedzi
- języki niemiecki, poziom rozszerzony - arkusze i odpowiedzi
- matematyka - arkusze i odpowiedzi
- przedmioty przyrodnicze - arkusze i odpowiedzi



Egzamin próbny ma na celu oswoić uczniów z prawdziwym egzaminem gimnazjalnym. Poza tym diagnoza wiadomości i umiejętności pokaże uczniom, nad czym muszą jeszcze popracować, by w przyszłości uzyskać zadowalający wyniki i dostać się do wybranej przez siebie szkoły średniej. Chociaż egzaminu gimnazjalnego nie można nie zdać, warto wyposażyć się w wiedzę i umiejętności, które z pewnością będą stanowić bazę podczas dalszej edukacji.

Co sprawdza egzamin gimnazjalny z części matematyczno-przyrodniczej?

Po raz drugi egzamin odbędzie się w nowej formie. Część matematyczno-przyrodnicza składa się z zadań z zakresu matematyki oraz zadań z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Zadania z matematyki mają formę zamkniętą lub otwartą. Zadania z przedmiotów przyrodniczych są zadaniami zamkniętymi.

W nowej formie egzaminu gimnazjalnego jest mniej zadań z algorytmów i z umiejętności posługiwania się nimi. Pojawi się natomiast więcej zadań sprawdzających rozumienie pojęć matematycznych oraz umiejętność dobierania własnych strategii matematycznych do nietypowych warunków. Egzamin z części matematyczno-przyrodniczej trwa 150 minut.

Szczegółowy wynik egzaminu

Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Dla każdego z powyższych zakresów będą podane dwie liczby: wynik procentowy oraz wynik centylowy.

Wynik procentowy to odsetek punktów zaokrąglony do liczby całkowitej,

Wynik centylowy to zaokrąglony odsetek liczby gimnazjalistów, którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 65, dowie się, że 65% wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 35% gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.

Z czym uczniowie mają największy problem?

W części matematycznej gimnazjaliści nie mieli trudności z rozwiązaniem zadań sprawdzających umiejętność odczytywania, interpretacji, przetwarzania i wykorzystania informacji przedstawionych w formie wykresu lub diagramu. Okazało się jednak, że gimnazjaliści o wiele słabiej radzą sobie z zadaniami otwartymi wymagające twórczego, niealgorytmicznego myślenia.

Dyskutuj o egzaminie gimnazjalnym. Dziel się opiniami, odpowiedziami i wątpliwościami związanymi z egzaminem na facebookowym fan page'u "Gimnazjalipsa" .



Komentarze (11)
Zaloguj się
  • Gość: Uczennica3gim

    Oceniono 7 razy 5

    Moim zdaniem totalna beznadzieja. Matematyka zdecydowanie łatwiejsza od przyrodniczych, zero podstaw, wszystko to informacje ponadpostawowe i strasznie szczegółowe. A zadania w matematyce? Większość na prawda i fałsz. Moim zdaniem powinny być liczone oddzielnie, bo co z tego, że wiem na 100%, że w jednym będzie F, skoro drugiego nie jestem pewna i zaznaczę źle? Od razu mam 0 punktów. Rzeczywiście, pomaga to w wiedzy. BEZNADZIEJA.

  • Gość: Gimnazjalistka

    Oceniono 4 razy 4

    Czytając komentarze dowiaduję się, że nie tylko ja miałam taki słaby wynik. Zgodzę się z Wami, punkty nam uciekły tylko przez pytania typu - tak, nie czy też prawda, fałsz. Jeżeli CKE chce żebyśmy napisali dobrze testy, to niech lepie popracują nad budową testu. Bo z tego wynika, że My, uczniowie gimnazjów umiemy, lecz testy są błędne.
    Tak poza tym to straciła z matematyki 11 pkt, a z przyrodniczych 16. ;/

  • Gość: konrad

    Oceniono 1 raz 1

    z przyrodniczych straicłem 14 pkt i z matmy ok. 11! ;( ja pieprze.. jaka masakra. wszystko przez prawda fałsz :(

  • Gość: Aga

    0

    Uważam że testy były trudne... Ja mam zawsze 4 z matmy na koniec i z przedmiotów przyrodniczych też, nawet z geografii 5. Te testy mnie zaskoczyły, z fizyki była optyką, którą nie braliśmy. Nie wiem czy będę miała chociaż połowę punktów, a do tego jeszcze u mnie w szkole stawiają ze nie oceny. ;/ Ciekawe jaki będzie angielski...

  • Gość: załamana

    0

    totalna beznadzieja...bardzo trudne.. nie dałam sobie z tym rady..;x

  • Gość: Miśka

    Oceniono 2 razy 0

    co to mialo byc? zero podstaw... matematyka STRASZNIE trudna, mam moze z 8 punktow, a wszystko przez te prawda i falsz, w ktorych postracalam, bo jedna odpowiedz byla zla... moim zdaniem powinno byc chociaz 0,5 za dobra odpowiedz...

  • Gość: Patrycja.

    0

    To było masakryczne .. albo ja się nie ucze albo na serio to było bardzo trudne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Oferty edukacyjne